شرکت آپادانا رایانه کیمیا

بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب

هوش مصنوعی GPT-4o رکورد درآمد OpenAI در موبایل را شکست!

هوش مصنوعی

عرضه فناوری هوش مصنوعی GPT-4o کاربران را به سمت خرید اشتراک پولی ChatGPT سوق می‌دهد.

علاقه و تقاضای مصرف‌کنندگان برای جدیدترین فناوری هوش مصنوعی در حال افزایش است.

عرضه جدیدترین مدل پرچمدار OpenAI، یعنی GPT-4o، علی‌رغم رایگان بودن این مدل، باعث شده تا شاهد بزرگترین جهش درآمدی این شرکت در بخش موبایل باشیم. GPT-4o که ۲۴ اردیبهشت معرفی شد، می‌تواند متن، صدا و ویدیو را پردازش کند و واکنش‌پذیری آنی و مجموعه‌ای از قابلیت‌های صوتی را ارائه می‌دهد و این باعث می‌شود تا به مدل بسیار قدرتمندتری نسبت به مدل‌های قبلی تبدیل شود. همچنین بر اساس داده‌های جدید از شرکت ردیابی اپلیکیشن Appfigures، این نوآوری فنی کاربران بیشتری را به سمت ارتقاء به اشتراک پولی OpenAI سوق داده است.

اگرچه OpenAI اعلام کرده بود که GPT-4o به کاربران در سطح رایگان ارائه می‌شود، اما تاکنون این وعده شامل کاربران اپلیکیشن ChatGPT آن‌ها در موبایل نشده است. (OpenAI می‌گوید قصد دارد بعدا GPT-4o را برای موبایل عرضه کند). با این حال، در اولین هفته، کاربران موبایل برای اینکه بتوانند با جدیدترین محصول OpenAI کار کنند، تشویق می‌شدند تا به اشتراک ماهانه ۱۹.۹۹ دلاری ChatGPT که «پلاس» نام دارد، ارتقا پیدا کنند.

این تصمیم استراتژیک باعث افزایش تقاضا برای اشتراک در بین کاربران تلفن همراه شده و در حال حاضر منجر به بزرگترین جهش درآمدی OpenAI در دستگاه‌های تلفن همراه شده است.

بر اساس داده‌های Appfigures، درآمد خالص اپلیکیشن موبایل ChatGPT برای اولین بار در روز عرضه GPT-4o، ۲۲ درصد افزایش یافت و در روزهای بعد نیز به رشد خود ادامه داد. روز سه‌شنبه، درآمد خالص به 900 هزار دلار رسید که تقریبا دو برابر درآمد میانگین روزانه 491 هزار دلاری این اپلیکیشن است. (رقم درآمد خالص پس از کسر شدن سهم اپل و گوگل محاسبه می‌شود).

درآمد اپلیکیشن چت جی پی تی (ChatGPT)

این شرکت دریافت که اپلیکیشن موبایل ChatGPT در اواخر ماه قبل، ۴/۲ میلیون دلار درآمد خالص از دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی به دست آورده که نشان‌دهنده بزرگترین جهش درآمدی است که این اپلیکیشن تا به امروز تجربه کرده است. جهش درآمد نشان می‌دهد که تقاضای واقعی مصرف‌کننده برای امتحان کردن آخرین آزمایش‌های هوش مصنوعی، به ویژه در موبایل وجود دارد، حتی اگر گران‌تر از اشتراک نتفلیکس باشد.

فروشگاه اپ استور اپل با ۸۱ درصد، سهم عمده‌ای از درآمد جدید را به خود اختصاص داد و ایالات متحده با ۱/۸ میلیون دلار درآمد، بازار برتر بود. سایر کشورهای برتر عبارتند از آلمان (282 هزار دلار)، بریتانیا (۲۱۲ هزار دلار)، ژاپن (۲۱۰ هزار دلار)، فرانسه (۱۴۷ هزار دلار)، کانادا (۱۳۴ هزار دلار)، کره (۱۲۳ هزار دلار)، برزیل (117 هزار دلار)، استرالیا (102 هزار دلار) و ترکیه (89 هزار دلار).

به نظر نمی‌رسد که این روند درآمد هنوز در حال کند شدن باشد و در واقع، همانطور که داده‌ها نشان می‌دهند، ممکن است در حال حفظ یا حتی افزایش باشد.

منبعTech CrunchTECH CRUNCH