شرکت آپادانا رایانه کیمیا

بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب

برنامه ملاقات رئیس جمهور آرژانتین با رهبران ارشد سیلیکون ولی

رئیس جمهور آرژانتین-خاویر میلئی-برنامه دارد اواخر ماه می(هفته دوم خرداد ماه) با مدیرعامل شرکت متا، مارک زاکربرگ و چند مسئول ارشد دیگر شرکت‌های بزرگ حوزه سیلیکون ولی دیدار کند.

بر اساس گفته یک منبع آگاه، میلئی در طی این ماموریت خود به شهر سن فرنسیسکو با رؤسای شرکت‌های اپل، اُپن‌ای‌آی،آلفابت گوگل و چند شرکت بزرگ دیگر تکنولوژی ملاقات می‌کند. سفیر کشور آرژانتین در آمریکا-جراردو ورتین- نیز در این جلسات ملاقات شرکت خواهد کرد.

این ماموریت رئیس جمهور آرژانتین، دقیقا بعد از سفر سرمایه گذار سرشناس حوزه سیلیکون ولی- پیتر تیل،  به شهر بوینوسایرس آرژانتین برنامه ریزی شده که در طی این سفر، تیل و میلئی با یکدیگر ملاقات داشته‌اند.

میلئی در طی دوران ریاست خود، سیاست‌های اقتصادی کاربردی زیادی به اجرا درآورده که باعث کاهش تورم و رونق اقتصادی در این کشور شده است. وی همچنین رابطه خوبی با مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک دارد و اخیرا در کنفرانس Milken Institute در شهر لس آنجلس با وی دیدار کرده است.

شورای مشاوره اقتصادی رئیس جمهور آرژانتین به ریاست دمین ریدل، اخیرا طرح جدید معرفی کرده‌اند که بر اساس آن قرار است سرمایه گذارهای بزرگ حوزه تکنولوژی را جذب کرده تا این کشور به یکی از قطب‌های اصلی تکنولوژی هوش مصنوعی تبدیل شود.

مسئولین آرژانتینی معتقدند که این کشور پتانسیل‌های زیادی برای تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی هوش مصنوعی دارد زیرا: وسعت زمین‌های بلا استفاده در آن زیاد است، آب و هوای سرد دارد، نیروی کاری متخصص کافی دارد و از همه مهم‌تر، دولت این کشور از کسب و کارهای جدید حمایت زیادی می‌کند.

منبع: bloomberg