شرکت آپادانا رایانه کیمیا

بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب

عرضه اولین خودروی الکتریکی شیائومی تا ماه آینده

شیائومی

شرکت شیائومی سال گذشته اعلام کرد که قرار است در ماه مارس ۲۰۲۴ (فروردین)، فروش اولین خودروی الکتریکی خود را آغاز کند. و حالا ارزش سهام این شرکت تنها در یک روز، به طور بی‌سابقه‌ای بالا رفته است.

شرکت چینی شیائومی که بیشتر در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد، برای ورود به بازار پر رقابت خودروهای الکتریکی چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. در بازار خودروهای الکتریکی که شرکت تسلا و BYD سردمداران آن هستند، شیائومی برنامه دارد تا اولین خودرو از سری SU7 خود را در تاریخ ۲۸ مارس در ۲۹ شهر عرضه کند. شیائومی این خبر را در یک پست در پلتفرم اجتماعی ویبو اعلام کرد ولی اشاره‌ای به قیمت این خودرو نکرده است. بعد از انتشار این خبر در ویبو، ارزش سهام این شرکت در شهر هنگ کنگ چین، به اندازه ۹.۹ درصد افزایش یافت که به نوع خود بی‌سابقه بوده است.

این روزها بازار خودروهای الکتریکی زیاد رونق ندارد زیرا دو شرکت تسلا و بی‌وای‌دی سرسختانه با یکدیگر، روی قیمت محصولاتشان رقابت دارند تا مشتریان چینی را جذب خود کنند. در این بین، شرکت‌های دیگر فعال در این حوزه، با کاهش سوددهی و رکود رشد مواجه شده‌اند. حتی شرکت اپل، پروژه بزرگ و طولانی مدت ساخت خودروی الکتریکی خود را متوقف کرد زیرا برای ورود به این حوزه نا آشنا، تخصص و تکنولوژی خود را کافی نمی‌دید.

سرمایه گذاری شیائومی روی ساخت خودروهای الکتریکی، توسط لی جون – یکی از هم بنیان‌گزاران میلیاردر این شرکت مدیریت می‌شود. این پروژه که سه سال پیش آغاز شد، آخرین چالش پر ریسک لی جون محسوب می‌شود و به احتمال زیاد از راه اندازی اولیه شرکت شیائومی نیز مشکل‌تر و پر چالش‌تر خواهد بود.

مسیر فعالیت شرکت شیائومی تا به امروز، تولید گوشی‌های هوشمند با کیفیت و مقرون به صرفه بوده، اما لی جون اعلام کرده که خودروهای الکتریکی این شرکت گزینه‌های ارزان قیمتی نخواهند بود.

بر اساس گزارش Bloomberg Intelligence، شیائومی قرار است روز ۲۸ مارس اولین خودروی الکتریکی خود را برای فروش عرضه کند. قیمت گذاری این خودروها بسیار حیاتی محسوب می‌شود زیرا رقبای قدرتمندی در این حوزه وجود دارند مانند BYD، Nio و Li Auto و فضای رقابتی شدیدی وجود دارد. رنج حدودی قیمت خودروهای شیائومی بین ۲۲۰ هزار الی ۲۶۰ هزار یوآن تخمین زده شده ست و پیش‌بینی می‌شود شیائومی در اولین سال بعد از عرضه، بین ۳۰ هزار الی ۵۰ هزار عدد خودرو به فروش برساند.

مقالات مرتبط:

اولین خودروی الکتریکی جیپ سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

زمان عرضه اولین خودروی تمام الکتریکی لامبورگینی اعلام شد

خودروی الکتریکی شیائومی در راه است