شرکت آپادانا رایانه کیمیا

بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب

6 تا از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کار

shabake ejtemaee

آیا به دنبال بهترین پلتفرم شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود هستید تا بتوانید بر روی آن فعالیت کنید و بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید؟ رسانه های اجتماعی می توانند یکی از سودآورترین کانال های بازاریابی شرکت یا کسب و کار شما باشند. استفاده از این روش می تواند برند شما را به افراد بیشتر نشان دهد و ارتباط با مشتریان خود را حفظ کنید. با وجود بیش از 65 پلتفرم شبکه اجتماعی کدام یک بیشترین سود را برای شما خواهد داشت؟

اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2010 که فعالیت خود را شروع کرد بیش از یک میلیون کاربر داشت. اکنون این تعداد از مرز 1 میلیارد کاربر در روز گذر کرده است و آن را به یکی از برترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار و تجارت تبدیل می کند. اینستاگرام در ابتدا به عنوان پلتفرم اشتراک گذاری عکس ها شروع به فعالیت کرد و در کنار آن ویژگی های جدید مانند انتشار ویدیو، ساخت استوری و گرفتن Live را اضافه کرد تا محبوبیت خود را افزایش دهد. بنابراین اینستاگرام به دلیل داشتن ویژگی های زیاد روشی عالی برای تبلیغات و گسترش کسب و کارها تبدیل شده است. اگر مخاطبان شما افراد جوان تر هستند و معمولاً از گوشی موبایل استفاده می کنند، ایجاد پروفایل تجاری در اینستاگرام می تواند برای شما عالی باشد.

فعالیت در اینستاگرام

فعالیت در اینستاگرام

فیس بوک

فیس بوک روزانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. بنابراین جای تعجب نیست که استفاده از این پلتفرم می تواند یکی از بهترین راه های جذب مخاطب یا مشتری باشد. فیس بوک مکانی مناسب برای تبلیغ کسب و کار و ارتباط با مشتریان محسوب می شود، همچنین برخی از شرکت ها گروه های خصوصی در این پلتفرم ایجاد می کنند تا بیشتر با مشتریان خود تعامل داشته باشند. فیس بوک ابزاری است که تقریباً برای هر کسب و کاری مناسب می باشد. اگر چه تبلیغات پولی ممکن است دست و پاگیر و گران باشند، اما استفاده از آن ها کاملاً اختیاری هستند. مهم ترین شرط برای موفقیت در فیس بوک داشتن یک حساب کاربری فعال و تعامل با کاربران می باشد.

فعالیت در فیس بوک

فعالیت در فیس بوک

یوتیوب

یوتیوب بیش از سایر رقبای خود به پلتفرمی برای به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق ویدیو تبدیل شده است. اکنون 2 میلیارد کاربر ماهانه دارد و به مکانی تبدیل شده است که مردم نه تنها برای سرگرمی بلکه برای یادگیری چیزهای جدید به آنجا می روند و این چیزی است که آن را به ابزار قدرتمند برای مشاغل تبدیل می کند. با یوتیوب می توانید یک کانال ویدیویی ایجاد کنید و با کاربران خود به روشی کاملاً متفاوت از سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. می توانید آموزش های ویدیویی منتشر کنید و توضیحات محصولات را به صورت بصری نشان دهید. همچنین می توانید برای کسب در آمد از یوتیوب مقاله «چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنیم؟» را مطالعه کنید.

فعالیت در یوتیوب

فعالیت در یوتیوب

لینکدین

لینکدین یکی از اولین پلتفرم های رسانه اجتماعی مدرن بود که همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد. لینکدین تبدیل به یک ابزار شبکه ای منحصر حرفه ای ها شده است و روش جستجو، یافتن و استخدام برای مشاغل را متحول کرده است. همچنین منبع بسیاری خوبی برای به اشتراک گذاری محتوا محسوب می شود. با این حال یکی از مواردی که باید در مورد لینکدین در نظر داشته باشید این است که احتمال یافتن شرکای تجاری بیشتر از مشتریان جدید است. مردم معمولاً برای سرگرمی یا خرید آنلاین به لینکدین نمی روند، آن ها می روند تا درباره کسب و کار خود بیشتر بیاموزند. اگر محصولی میفروشید و یا خدماتی را ارائه می دهید که برای حرفه ای ها مناسب است لینکدین می تواند برای شما مناسب باشد.

فعالیت در لینکدین

فعالیت در لینکدین

پینترست

پینترست یکی از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک است که در سال 2009 آغاز به فعالیت کرد. از زمان تأسیس پینترست  تا کنون از 1000 کاربر به 291 میلیون کار فعال رسیده است. به طور متوسط در پینترست به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات خرج می شود، 4.3 دلار بازدهی می دهد که آن را به یک پلتفرم تبلیغاتی ارزان تر و سودآورتر از فیس بوک و توییتر تبدیل می کند. برای جذب فالوور و موفقیت در پینترست باید برنامه ای منظم برای انتشار محتوا داشته باشید.

فعالیت در پینترست

فعالیت در پینترست

X «توییتر سابق»

ایکس «توییتر سابق» از همان ابتدای فعالیتش یک استراتژی بازاریابی را در دستور کار خود قرار داد و با شعار «صدای خود را به همه برسانید اما سر و صدا نکنید» فعالیتش را آغاز کرد. کسب و کارها، روزنامه نگاران، افراد مشهور و روسای جمهور از توییتر برای به اشتراک گذاری داستان ها، مقالات خبری و دیگر محتواها استفاده می کنند. یکی از ویژگی های مهم X که آن را با دیگر پلتفرم ها متمایز کرده است تعامل مداوم با مخاطبان و انتشار محتوای ارزشمند می باشد. کاربران در این پلتفرم نسبت به دیگر پلتفرم ها بیشتر نظراتشان را ثبت می کنند.

فعالیت در ایکس

فعالیت در ایکس