شرکت آپادانا رایانه کیمیا

بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

فهرست مطالب

گزارش سالانه دیجی‌کالا منتشر شد

دیجی کالا

‌ سهم ۴ درصدی خرده فروشی آنلاین در ایران

دیجی‌کالا روز گذشته گزارش عملکرد سالانه خود را منتشر کرد. طبق این گزارش که بخش قابل توجه‌ای از آن به بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران پرداخته شده است. سهم خرده فروشی آنلاین در ایران نسبت به کل خرده فروشی در کشور تنها ۴ درصد است. 

دیجی‌کالا در این گزارش دلایل زیادی برای عقب‌ماندگی ایران در بحث تجارت الکترونیک و مخصوصا خرده فروشی آنلاین ذکر کرده است که از جمله آنها می‌توان به سرمایه‌گذاری اندک و موانع پیشِ روی آن، عدم حمایت مناسب از اقتصاد دیجیتال در لایه‌های قانون‌گذاری و تنظیم‌گری، اعمال محدودیت‌هایی که زیرساختی‌ترین نیاز کسب‌وکارهای آنلاین را هدف قرار می‌دهد، تحریم‌های بین‌المللی که مانع توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال به بازار منطقه شده است، عدم حضور برندهای بزرگ بین‌المللی در کشور و بازار غیرشفافی که به‌ دلیل محدودیت واردات برخی گروه‌های کالایی در کشور ایجاد شده، در کنار تورم و کاهش قدرت خرید مردم و … اشاره کرد. 

گزارش سالانه دیجی‌کالا به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. در بخش نگاه کلی به آمارهای مختلفی از تعداد بازدید روزانه تا تعداد فروشندگان روی مارکت پلیس دیجی‌کالا اشاره شده است. 

 در گزارش دیجی‌کالا آمده که بازدید‌کننده‌ یکتای ماهانه از این پلتفرم به ۴۱.۵ میلیون رسیده و جستجوی یکتای روزانه در آن نیز برابر ۳.۵ میلیون جستجو است. همچنین تنوع کالایی در این خرده فروشی آنلاین حالا برابر با ۹.۷ میلیون است. 

طبق این گزارش ظرفیت انبارش کالای دیجی‌کالا ۷/۲ میلیون است که ظرفیت روزانه پردازش کالای آن برابر ۹۰۴ هزار پردازش اعلام شده.